Handelsbetingelser for Aquaren v/Michael Sørensen (AQUAREN) – CVR: 27464793

Senest revideret d. 16-07-2024

Betaling

Der kan betales på følgende to måder:

Betaling over netbank eller PBS

Kunden modtager en faktura over e-mail efter hver vask. Efter modtagelse af faktura har kunden 7 dage til at betale, og evt tilmelde regningen til PBS.

Afbestilling eller ændring af dato

Du kan foretage ændringer ved at kontakte os på telefon 24 59 39 36. Eller på mail: michael@aquaren.dk.

Kontakt os gerne i god tid. Afbestilling skal foregå 2 uger inden planlagt arbejde, dette er for at sikre medarbejderens arbejdstid og mængde. Ved aflysning af aftalt arbejde efter fristen, vil det fulde beløb for den pågældende aftale blive opkrævet. Er man i tvivl om hvilke uger vi kommer i, kan dette oplyses enten på telefon eller på mail. 

Depositum ved tagrende-tømning, flisevask og algebehandlinger

Ved bestilling af tagrende tømning eller algebehandlinger, vil der blive pålagt et depositum, som bliver tilbagebetalt når aftalen ophører. 

Prisstigninger

Alle priser bliver indeksreguleret en gang årligt.

Manglende indgang og manglende tilgang til området

Kunden skal sørge for at vi har adgang til det ønskede areal. Det gælder eksempelvis hvis:

  • Det ikke er muligt at parkere foran huset
  • Der er låst ind til haven
  • Der er vagthunde, så vi ikke forsvarligt kan gå ind
  • Vinduerne skal være lukket
  • Der skal være adgang til vinduerne
  • Vinduerne skal være tømt for blomster og lignende inden vask

Indgået aftale/accept af betingelser:

Når du har indgået en aftale med os, accepterer du ligeledes vores handelsbetingelser. 

Hvis vi har behov for at ændre på din aftale ved første besøg, kontakter vi dig telefonisk, kommer vi ikke igennem til dig, pudser vi det aftale til aftalt pris, du vil herefter blive kontaktet på mail, med ændringer for fremtidige aftaler. Godkendes disse ændringer ikke, opsiges dit abonnement efter opsigelsesaftalen. 

Vinduespudsning

Ved rengøring og vinduespudsning gælder det, at boligen og eventuelle vindueskarme skal være ryddet og klar til rengøring. Hvis dette ikke er tilfældet, pålægges der en tillægspris for ekstra arbejde. 

Klager over vask af vinduer skal være hurtigst muligt dog senest 3 dage efter vask. 

Depositum ved vinduespudsning

Ved bestilling af vinduespudsning, vil der blive pålagt et depositum tilsvarende en enkelt vask.

Depositummet vil blive tilbagebetalt efter aftalens ophør.

Fast aftale

For at vi kan levere konkurrencedygtige priser, kan man lave en fast aftale. Ved en fast aftale, er du bundet til de første tre vaske. Herefter følger opsigelsen som normalt.

Ridser

De fleste vinduer er let ridsede i forvejen, ridser man ofte først får øje på, når vinduerne er nyvaskede og solen står lige på. Vi benytter os af professionelt udstyr som er designet til at polere vinduer skånsomt og uden at ridse. AQUAREN fraskriver sig derfor ethvert ansvar ved evt. ridsede vinduer ved udført service.

Ændringer af aftale

Alle ændringer vedrørende aftalt arbejde skal ske ved at kontakte os på telefon 24 59 39 36 eller på mail michael@aquaren.dk. Aftaler må ikke laves direkte med vinduespudseren.

Opsigelse

Alle opsigelser skal forekomme skriftligt på mail. 

Ved en opsigelse af en aftale vedr. vinduesvask, har man en enkelt vask i opsigelse. Med mindre andet er aftalt.

Blokerede vinduer

Hvis der fx står krukker o.lign. i vindueskarmen, eller der er myggenet foran et vindue, vil vinduet anses som blokeret, og vinduet vil derfor IKKE blive pudset, man vil herefter blive faktureret det fulde beløb selvom ikke alle vinduer er pudset. Det samme gælder ligeledes hvis vi ikke kan komme rundt til alle vinduer, ved fx en låst havelåge.

Behandling af tag

Ved service og behandling af tag er det vigtigt, at du fjerner krukker med blomster, som står under tagrenden og dækker af inden vi kommer. Da vi giver behandlingen i form af en væske, så kan dette have tendens til at ramme noget beplantning lige op til huset. Det er kundens eget ansvar at dække af. Har kunden ikke noget at dække eventuel beplantning, så bedes kunden giver os besked, så vi kan have afdækningsplast med, mod betaling. Krukker skal dog stadig flyttes inden vi kommer. 

Er taget slemt angrebet af mos og alger, kan flere behandlinger være nødvendige inden det er helt væk.

Behandling af fliser

Ved service og behandling af fliser er det vigtigt, at du fjerner krukker, havemøbler o.lign. som står i vejen for at vi kan behandle fliserne. Er fliserne slemt angrebet af mos og alger, kan flere behandlinger være nødvendige inden det er helt væk.

Erstatning/indsigelser

AQUAREN er ikke erstatningsansvarlig for følgende:

Udskridning af fliser

Fliselægning kan med tiden skride ud i en eller anden grad som, følge af større regnskyl, rødder fra jorden, indkørsel med bil m.m. AQUAREN kan ikke holdes ansvarlig for udskridning af fliser.

Flisernes tilstand efter rensning

Fliser har en forskellig porøsitet, som forværres over tid. En almindelig mekanisk rensning bør ikke flække eller slå større flænger af en ellers sund sten, men efter en rensning vil en porøs sten dog lettere kunne genkendes, da den ikke længere er beskidt. Det gælder også hvis nogle af fliserne har været udsat frostsprængninger eller er begyndt at smuldre.

Rensning foretages med vand. Hvis der er misfarvninger i flisen, som fx rustfarvet, olieplamager o.lign. kan AQUAREN ikke gøre noget ved det. Disse misfarvninger ligger dybere i flisens overflade og kan ikke renses bort ved almindelig rensning.

Flytning af krukker, porcelæn m.m.

Det kan dreje sig om keramikkrukker, der i forvejen har fået frostsprængninger, og derfor ikke tåler at blive flyttet rundt på.

Servicebehandling af tag/fliser

Når vi algebehandler taget eller fliserne kan der komme noget skum på beplantning lige ved tagrenden eller op mod huset. AQUAREN er ikke ansvarlig for dette. Vi bestræber os på at gøre dette så forsigtigt som muligt, men små vindstød kan i den forkerte stilling tage noget af dette skum som kan ramme beplantningen. Det kan betyde, at der opleves pletter på planterne, som dog vokser ud igen efter nogle uger. Kunden kan bestille en overdækning over beplantningen, men dette skal oplyses inden vi kommer.

Ved behandling af fliser/tag er det vigtigt, at kunden oplyser hvis der er bassin med fisk, da produktet ikke må komme i bassinet. Kunden skal derfor også sørge at afkoble tagrenden, hvis vandet bruges til bassin eller planter efterfølgende.

Farveforskel og kalkoptræk under carport

Farveforskel: Fliser som er overdækket, fx under carport, er ikke udsat for syreregn og slides derfor ikke på samme måde som fliserne udenfor. De beholder derfor den pæne, slebne og glatte overflade som de har fra produktion i langt flere år end fliserne der ikke står under overdækning. Fliserne ude foran har derfor altid en mere nubret og slidt overflade som virker mere ru. Nogle, men ikke alle fliser, har en lidt mørkere overflade fra produktion og derfor kan dette ses mere tydeligt efter en rens. Vi kan ikke rense denne overflade væk.

Kalkoptræk: Når fliser er helt nye vil der være kalk i betonen. Denne kalk stiger normalt op til overfladen og vaskes bort af regn og kun fugt. Derfor vil der i nogle tilfælde være carporte der får noget hvidt optræk som er kalk, som kommer efter rensning, da de her har fået meget vand.  Dette har ikke noget med de produkter som påføres fliserne, men skyldes kalken i flisen der kommer op når det får vand. Det kan du selv vande væk med haveslangen.

Sort stakit

Efter rensning skylder vi ned. Der vil dog stadig kunne være noget snavs g sandkorn som sætter sig, men det vil gå væk efter nogle regnskyl. På sort stakit er dette mere synligt og efter rengøring vil der stadig kunne ses noget snavs da det kommer meget tydeligt frem på sort. Vi gør vores bedste på at skylde ned, men når vi skylder over sand/skidt bliver mørkt, så er det meget svært at se hvor der kan mangle noget på det sorte stakit og derfor kan der efterfølgende være lidt som regnen skal skylle af.

Sorte lav

Sorte lav sætter sig ned i flisens porer. Vi giver ikke garanti mod disse, men vi kommer langt i form af vores algebehandling som går ind og nedbryder de sorte lav. Sorte lav sætter dig dyrere ned i flisens overflade. Det er ikke alle fliser, som er angrebet af sorte lav, men hvis de er, så kræver det en algebehandling, når fliserne er blevet renset. Her skal man dog være lidt mere tålmodig, da processen i forhold til de sorte lav tager længere tid. Sorte lav på tage fjernes i løbet af 6-8 mdr., mens det på fliser typisk tager 3-6 mdr. Er dine fliser slemt angrebet, kan det indebære endnu en algebehandling.